niedziela, 9 lutego 2014

Prolog

Witam! To jest mój drugi blog w życiu. Jeśli jest ktoś chętny do pomocy przy grafice z przyjemnością przyjmę ofertę współpracy. Będę tu zamieszczać opowiadanie typu potterowskiego. Jest to moja wizja. Raczej mało kanoniczne i główną bohaterką będzie postać OC. Zapraszam do przeczytania prologu i komentowania.

PROLOG


- J.K Rowling! Jak mogłaś mi to zrobić. - Siedziałam sobie w kuchni, kiedy moja nieznośna młodsza siostra wparowała do niej z krzykami. Bezczelna! Postanowiłam udawać, że nie widzę i nie słyszę jej lamentów.
- Jak mogłaś zabić Freda?! No jak, ja się pytam?! On powinien być szczęśliwy! - Ach, więc skończyła w końcu czytać "Harry'ego Pottera". I tylko dlatego musi się tak drzeć... Pomyśleć, że sama podsunęłam jej tą sagę, bo jest moją ulubioną. Jednak ja, wszelkie emocje dusiłam w sobie, jak zwykle. Ewentualnie głupio szczerzyłam się do kartek papieru. Nic nie poradzę, będę ją ignorować w ciągu dalszym.
- Powinien się zakochać! Żartować! Zasmakować lepszej strony życia! - Naprawdę, ale to naprawdę, próbuję nie zwracać na nią uwagi. Zatykam sobie uszy, staram się wsłuchać w odgłosy za oknem, jednak nic nie pomaga, bo i mnie zraniła śmierć Freda Weasleya. Uf, w końcu to powiedziałam. Uwielbiam go! Zatem nic dziwnego, że nareszcie zareagowałam.
- Przecież chodził z Angeliną Jonson. Był optymistą! Więc niby jakiej "lepszej strony życia" powinien zasmakować, Jenna? - Moja dwunastoletnia siostra zatrzymała się. Wlepiła we mnie swoje brązowe ślepia, rozpuszczone blond włosy odrzuciła za ramię i wzięła głęboki wdech. Och, zaczyna się obszerna argumentacja. Dosłownie jak w szkole!
- Ale ona na niego nie zasługiwała! Zresztą, ja mam już własną wizję tej historii. - A więc, skończyło się tylko na dwóch zdaniach?! Mogłam wyrazić swoją opinię wcześniej. Jenna ma to do siebie, że jeszcze jest dzieckiem. Oznacza to, iż bezproblemowo zaskakuje ludzi oraz wałęsa się po świecie wyobraźni. Wywróciłam oczami, ale mimo wszystko kontynuowałam rozmowę.
- To jaka powinna być wymarzona dziewczyna Freda? - spytałam, a mojej siostrzyczce aż oczy błysnęły z podekscytowania. Może porwie i mnie do krainy baśni. Mam już siedemnaście lat, więc sama rzadko tam odpływam.
- Powinna być piękna jak Luna! Albo nawet jeszcze piękniejsza! - Tego mogłam się domyślić. Ten irytujący człowiek zawsze chciał być blondynką o niebieskich oczach. Niestety geny pozwoliły jej nosić tylko złotą czuprynę.
- Mądra jak Hermiona. Albo jeszcze mądrzejsza! - Ktoś mądrzejszy od Granger? A to ciekawe. Chyba musiałaby umieć posługiwać się magią bezróżdżkową i zaklęciami niewerbalnymi.
- I byłaby rok młodsza od bliźniaków, ale ze względu na zdolności trafiłaby do ich klasy. - Lepiej było nie zaczynać tematu, teraz znowu Jenna skacze i wymachuje rękoma w najdzikszy sposób w jaki widziałam.
- Byłaby w Gryffindorze! Mimo, że lepiej pasowałby do Slytherinu lub Ravenclawu. - Przyjrzałam się uważnie mojej siostrze. Podejrzewam, że ta jej dziewczyna powinna być idealna. I na dodatek, Jenna też chciałby być tym ideałem.
- I byłaby jak Harry! Ją też ścigałby Voldemort. - Uśmiech cisnął mi się na usta. Postanowiłam zakończyć bierne słuchanie i włączyć się do jej monologu.
- Z jakiego to by powodu? - Och, zapewne czekała na to pytanie. Jej oczy zrobiły się jeszcze większe, o ile to możliwe.
- Widziałby... Przyszłość! Byłaby spokrewniona z Trawley. I Dumbledore ukrywałby ją. O, i do Hogwartu trafiłaby dopiero do siódmej klasy! I do tego czasu uczyłaby się w domu, a w wolnych chwilach pomagałaby w zwalczaniu niefortunnych wypadków spowodowanych magią w świecie mugoli. Albo robiłaby coś podobnego. Wychowywałby się wśród mugolaków. Uwielbiałby żarty jak bliźniacy! Pewność siebie byłaby jej drugim imieniem. - Jenna ma już cały plan. Zakład, że byłaby w stanie napisać książkę? Czy ja też byłam w jej wieku taką marzycielką?
- I koniecznie musiałaby być wysportowana jak Ginny! A nawet bardziej. - Wiedziałam, że to doda. Miło było pogawędzić, ale za moment wpadnie po mnie Tony. Czas to zakończyć.
- A jak będzie mieć na imię? - Jenna uśmiechnęła się do mnie niepewnie. O co mogło jej chodzić?
- Tak jak ty.

4 komentarze:

  1. Zapowiada się nie powiem ciekawie :)
    Nie wiem co dokładnie się wydarzy. Mogę się spodziewać zapewne wszystkiego ! :D
    Na prawdę zainteresowałaś mnie :)
    Nie mogę się doczekać kolejnego rozdziału :)
    Piszesz na prawdę dobrze i przyjemnie się to czyta. :)
    Gdy czytałam ten ideał dziewczyny aż się uśmiechałam sama do komputera. Sama również nie zgadzam się z tym i nie mogę się pogodzić że Fred został zabity.
    Pisz nowy rozdział i to migusieeem bo ja tu na niego czekam ! :) Byłabym wdzięczna jeśli informowałabyś mnie o nowym rozdziale, a i dodaję cię do listy blogów które czytam :)
    Pozdrawiam i weny życzę ! ♥
    Maniaaaaa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł na prolog - nigdy nie spotkałam się z tak pośrednią formą wprowadzenia do akcji. Tobie jednak wyszło to całkiem nieźle. Udało Ci się rozbawić czytelnika, a przy tym zyskać jego uwagę.
    Jenny wydaje się niezwykłą postacią, bo nie dość, że piękna i mądra, to jeszcze oryginalnie utalentowana. Faktycznie wydaje się odpowiednią partnerką dla Freda, którego śmierć niewątpliwie była rażącą niesprawiedliwością, ale cóż? Wojna pochłania niewinne ofiary.
    Pozdrawiam.
    muniette.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Na początku mysłałam że bedezie to opowiadanie tupu ,, dziewczyna uwielbiała książki Harry Potter i nagle dostała list do hogwartu....'' i tak dalej.
    Ale tu sądze że bedzię to opowieść o Fredzie. Jest jednym z moich ulubionych postaci z HP. Żałuje że zginął :(
    Ale twój pomysł jest bardzo orginalny, tylko raz spotkałam się z opowiadaniem o bliżniakach ( w tym przypadku o Geore'u)
    Jak skączę komentarz zajrze do zakładki ,, bohaterzy''
    Pomysł na prolog jest super.
    pozdrawiam i weny życzę :)
    http://dzieci-zywiolow333.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Prolog podobał mi się. Jeszcze z takim się nie spotkałam :D
    Nie wiem, co więcej mam powiedzieć :/
    Idę czytać dalej

    Pozdrawiam,
    Weronika dlugopis-marzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Tekst